1400-03-25

مطالعات تخصصی بازاریابی، اقتصادی و مالی به منظور تأسیس صندوق سرمایه گذاری بین المللی نیکوکاری شهرداری مشهد با تمرکز بر جذب سرمایه خارجی

پیاده‏ سازی آزمایشی یک صندوق خیریّه برای مدت کوتاه یک ‌ساله می‏تواند علاوه بر آگاه‏سازی جامعه نقاط قوت و ضعف احتمالی را برجسته‏تر کند.

با توجه به گستردگی روز افزون وظایف شهرداری­ها به عنوان نهادهای مدنی، محلی، عمومی و غیر انتفاعی، برنامه‌ریزی لازم جهت تأمین مالی مورد نیاز از اهمیت بالایی برخوردار می­باشد. در این راستا معاونت اقتصادی شهرداری مشهد تاکنون در شیوه‌های جدید تأمین مالی پیشتاز بوده و در این حوزه با استفاده از ابزارها و روش‌های مختلف به تأمین مالی پرداخته است. مبنای تشکیل صندوق­های سرمایه­گذاری خیرخواهانه یا نیکوکاری، عقد وقف است که البته با کمی اصلاح، از مفاهیم آن استفاده شده است که در این طرح پژوهشی به طور کامل این موضوع تشریح شده و اهداف و موضوعات وقف مورد بررسی قرار ­گرفته است.

نتایج این طرح نشان می‌دهد که پیاده‏سازی آزمایشی یک صندوق خیریّه برای مدت کوتاه یک ‌ساله می‏تواند علاوه بر آگاه‏سازی جامعه نقاط قوت و ضعف احتمالی را برجسته‏تر کند. سرمایه‏گذاری همراه با شفافیت باشد. سه موضوع اشتغال، کودکان کار و ازدواج برای سرمایه‏گذار داخلی و سه موضوع کودکان کار، سالمندان و ازدواج برای سرمایه‏گذار خارجی بیشتر مورد استقبال است. فرآیند اجرایی این صندوق‏ها در قالب قوانین سازمان بورس اوراق بهادار اجباری است. این موضوع به دلیل لزوم شفافیت و به تبع آن اطمینان‏بخشی به مخاطبین موضوعی کاملاً مورد پسند جامعه خیّرین است.

 

 

 

برچسب ها: